14. května 2013

....upeču sněhové pusinky





Snad nejoblíbenější ze všech možných dezertů, které dělávám jsou sněhové pusinky.
Miluje je moje dcera, naši synovci a většina návštěv se po nich také může prakticky utlouct.
Nikdy mě nepřestane udivovat, že sladkost, která se skládá z pouhých dvou surovin dokáže doslova nadchnout davy :-)


Bílky a cukr!

To je celá věda.  Vzhledem k tomu, že pusinky jsou u nás opravdu často, schraňuji si průběžně bílky do mrazáku. Uchovávám je ve skleničce od přesnídávky a když přijde jejich čas, nechám je rozmrazit a tradááááá chovají se jako normální, právě vyklepnuté ze skořápky.

Nejprve šlehačem vymíchám z bílků tuhý sníh a poté postupně přidávám po troškách krystalový cukr. Chytré knihy radí cca 70g cukru na jeden bílek, já se přiznám že nic nevážím. Přisypávám dokud mě to baví a občas ochutnám a zase dosypu cukr, dokud není směs opravdu hooooodně sladká. Protože pusinky zkrátka musejí být sladké a basta! Občas přidám maličko potravinového barviva, záleží pro koho je dělám, pro dceru růžové, pro kluky zelené, jindy nechám bílé, jak kdy.....

Pusinky stříkám klasickým mikrotenovým sáčkem s ustřiženým růžkem na plech s pečícím papírem. Většinou dělám klasický tvar pusinek, takže jen stříknu a nechám protažené maličko do špičky. Občas přidávám i nějaké zdobení, cukrové kuličky, srdička, různě.

Pro zvláštní příležitosti dělám i jiné tvary. Na dětskou párty housenky....




Na Velikonoce proběhl můj autorský pokus o kuřátka, trošku vypadají spíš jako dinosauři, ale s dávkou fantazie tam třeba kuřátko najdete....,




Takže pusinky dám do vyhřáté trouby na 160 stupňů a ihned snížím teplotu na 110 C a nechám je vlastnímu osudu minimálně hodinu ale spíš déle, nejlépe pak dojít ve vypnuté troubě přes noc.

Dobrou chuť!



1 komentář:

  1. Senzační blog, není článek který bych nezhltla jedním dechem... tohle je přesně můj šálek kávy :) takže teď už "Když mám chuť..." tak vím kam pro nápad (a že mě mlsná honí často)
    Gleys is Here

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře, moc pro mne znamenají .